Uuden Bondin lähestymisen huomaa siitä, että erilaiset
yritykset ottavat yhteyttä toimituksiin ja kertovat, että miten heidän
tuotettaan käyttämällä jokainen mies voi olla James Bond: Gillette, Heineken,
joku kellomerkki ja niin edelleen.
Bond todennäköisesti käyttää näitä tuotteita SPECTRESSA.
Bond on siinä mielessä kiinnostava hahmo, että sen avulla
myydään kaikenlaista kamaa aikuisille miehille. Itsekin sain kesältä ystävältä
tuliaisiksi Turkista Bondin tuoksua. Suomessakin taidetaan myydä Jadrelin sukunimi-kaiman tuoksuja.
Joku saattaisi ajatella, että tämä product placement tai
sponsorointi on uusi asia. Sitä se ei ole. Vuoden 1979 Kuuraketissa
sponsorointi oli melko näkyvää, kuten alla olevasta videosta voi nähdä.
Kommenttiraidalla tuotannossa mukana ollut William P. Cartlidge toteaa: I think
we might overdid it. (Noin 1.30 alkaen tulee aika monta mainosta tiiviissä tahdissa.)
Onko tässä hajustetuotteessa selvää eroa Jamesin tuoksuun?
VastaaPoista